تولید کننده لوله و اتصالات PVC-u و پلی اتیلن

مصارف لوله پی وی سی:

لوله های U-PVC یا پی وی سی(پلیکا) معمولا برای لوله کشی و زهکشی استفاده می شود. پی وی سی پی مخفف پلی وینیل کلرید بوده و جایگزینی رایج برای لوله های فلزی شده است. قدرت، دوام، نصب آسان، و هزینه کم، پی وی سی را به یکی از پر مصرف ترین پلاستیک های مورد استفاده در جهان تبدیل نموده است.

لوله پی وی سی، لوله پلیکا، لوله U-PVC

معنای پی وی سی چیست؟

پلی وینیل کلرید؛ یک ماده ترموپلاستیک مصنوعی ساخته شده توسط پلیمریزاسیون وینیل کلرید می باشد. خواص آن بستگی به افزودنی های پلاستیسیته دارد. فرم های قابل انعطاف در شلنگ، عایق، کفش، لباس، و غیره استفاده می شود. PVC های سخت تولیدات قالبی مورد استفاده قرار می گیرند.

ترکیبات پی وی سی چیست؟

پلی وینیل کلراید (PVC) یک پلاستیک است که به طور گسترده ای استفاده شده و شامل کربن، هیدروژن و کلر است. این پلاستیک به وسیله پلیمریزاسیون تولید می شود. مولکول های مونومرهای وینیل کلرید برای ایجاد مولکول های زنجیره ای طویل با پلی وینیل کلرید ترکیب می شوند.

چرا از لوله های پی وی سی استفاده می کنیم؟

لوله های پی وی سی مستحکم و بادوام بوده و به آسانی قابل نصب هستند، و هنگامی که در نهایت به پایان عمر مفید خود می رسند، می توانند دوباره بازیافت شوند و به لوله های PVC جدید تبدیل شوند. در نتیجه، سیستم های لوله PVC از نظر هزینه ای بسیار کارآمد هستند. تا اواخر دهه ۱۹۹۰ ، تثبیت کننده های دما بر پایه نمک های سرب به طور گسترده ای برای تولید لوله های PVC استفاده می شد

انواع لوله های پی وی سی

هشت نوع اساسی لوله های پلاستیکی وجود دارد:

• Solid wall pipe
• Structured wall pipe.
• Barrier pipe.
• ABS (acrylonitrile butadiene styrene)
• UPVC (unplasticized polyvinyl chloride)
• CPVC (post chlorinated polyvinyl chloride)
• PB-1 (polybutylene)
• PP (polypropylene)

عمر مفید لوله های PVC چند سال است؟

طول عمر مورد انتظار لوله های پی وی سی ۵۰ تا ۷۰ سال است، اگر چه برخی از داده های ارائه شده توسط تولید کنندگان لوله های پلاستیک نشان می دهد عمر بیش از ۱۰۰ سال را برای این مواد نشان می دهد از آنجایی که تنها از سال ۱۹۷۰ در ایالات متحده از این مواد استفاده شده، این مواد برای تعیین دقیق تر طول عمر بسیار جوان باشند.
با این وجود، به خوبی مستند شده است که نور خورشید لوله PVC را تضعیف می کند و عمر آن را کوتاه می کند، آن را ترد می کند و در نتیجه منجر به شکنندگی در برابر ضربه می گردد. برخی از پی وی سی ها با مواد افزودنی چون تیتانیوم باعث کاهش، و نه از بین بردن، میزان آسیب اشعه های UV نور خورشید.می شوند. از آنجایی که اکثراً PVC ها برای مصارف آبرسانی یا زهکشی در زمین دفن می شوند، نور خورشید در این گونه کاربردها مشکلی را به وجود نمی آورد. اما تولیدکنندگان توصیه می کنند که لوله های PVC را در محیط های خارجی در معرض نور خورشید، با رنگ های روشن و سازگار با پلاستیک جهت محفاظت بپوشانید.

دامنه تحمل دمایی برای لوله های PVC چقدر است؟

استفاده از لوله های پی وی سی در محدوده دمایی از ۲۰ درجه سانتیگراد تا حداکثر دمای عملیاتی توصیه شده ۶۰ درجه سانتی گراد به خوبی عمل می کند – لوله های تحت فشار PVC برای مقاومت در برابر فشار داخلی با درجه حرارت ۲۰ درجه است. در دمای بالاتر از ۲۰ درجه سانتیگراد حداکثر فشار عملیاتی مجاز باید به نسبت مقاومت مواد کاهش یابد. با این حال، لوله های پی وی سی اغلب در دمای پایین تر یا در هوای سردتر و یا در کاربردهایی شامل انتقال مایعات سرد تا کمتر از ۰ درجه سانتیگراد نیز عمل می کنند

مزایای لوله های پی وی سی

پی وی سی یک نوع از مواد پلاستیکی است که در خطوط فاضلاب استفاده می شود. لوله های فاضلاب مدرن اکثراً از پلاستیک ساخته شده اند. پیمانکاران دریافتند که پی وی سی مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل آنها پی وی سی را به یکی از مواد اصلی ایجاد لوله های فاضلاب تبدیل کردند. برخی از مزایای پی وی سی به طور خلاصه در زیراورده شده است: Easy transportation and installation
حمل و نقل و نصب آسان
Corrosion resistance
مقاومت در برابر خوردگی
Less joint connections
نیاز کمتر به اتصالات

 

لوله گستر گلپایگان تولید کننده انواع لوله و اتصالات U-PVC، پلیکا ( از سایز ۲۰ تا سایز ۳۱۵ ) 

 

برای مشاهده محصولات لوله گستر گلپایگان اینجا کلیک کنید

 

سفارش محصولات لوله گستر

 

جهت اخذ نمایندگی فعال اینجا کلیک کنید

برای خرید با واحد فروش تماس بگیرید: ۵۷۹۹۹-۰۳۱ داخلی

لوله پی وی سی، لوله پلیکا، لوله U-PVC